De Luisterlijn is een telefonische en online hulpdienst en is 24 uur per dag, het hele jaar door, bereikbaar. Iedereen kan hier terecht voor een vertrouwelijk gesprek of voor informatie over andere hulpverlenende instellingen.
Je kunt terecht bij de Luisterlijn per telefoon, per mail en op bepaalde tijden ook per chat. Als je belt, krijg je een vrijwilliger aan de telefoon. De vrijwilligers zijn opgeleid om met aandacht naar je verhaal te luisteren zonder oordelen. Zij krijgen hierbij begeleiding van deskundige beroepskrachten.
Praten
Veel gesprekken gaan over eenzaamheid. Maar ook over werkloosheid en de financiële zorgen die daarbij komen kijken. Je kunt praten waarover je wilt: blijdschap, angst, verdriet. Kortom, alles wat je bezighoudt. Ook als je niet goed weet waar je moet beginnen, kan de vrijwilliger je helpen om de woorden te vinden.
Anoniem en vertrouwelijk
De gesprekken zijn anoniem en vertrouwelijk. Alles wat je vertelt blijft strikt geheim. Anoniem met iemand praten die je niet kent en ziet, kan heel fijn zijn. De vrijwilligers luisteren aandachtig, je verhaal staat centraal.
Gratis
De diensten van de Luisterlijn kosten niets. Je betaalt alleen het beltarief en eventueel de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon.
Contactgegevens
Wil je ook je verhaal kwijt?
Telefoonnummer: 0900 – 0767 (je betaalt alleen de gebruikelijke belkosten die jouw provider in rekening brengt)
Of kijk voor een lokaal nummer bij jou in de regio (kosten provider).
Reacties
Reactie toevoegen
Laat hieronder je reactie achter. Het betekent een verplicht veld