UWV PLATFORM VOOR EN DOOR MENSEN MET EEN ARBEIDSONGESCHIKTHEIDSUITKERING
Man stelt vraag aan UWV via Mijn Berichten op computer
mijn berichten op uwv
Dienstverlening UWV Nieuwsbericht

Mijn berichten op Mijn UWV

Heb je een vraag over je uitkering? Die kun je nu ook digitaal aan UWV stellen. Veilig, snel en gemakkelijk. 
 

keer gelezen
16586

Heb je een vraag over je uitkering? Dan kun je die nu ook via Mijn Berichten aan UWV stellen. Veilig, snel en gemakkelijk. 

Heb ik recht op een voorziening? Tot wanneer heb ik recht op mijn uitkering? Wat zijn de gevolgen als ik tijdelijk ga werken? Alle vragen die je hebt over je uitkering kun je ook rechtstreeks aan UWV stellen door een berichtje te sturen via Mijn Berichten

Hoe werkt Mijn Berichten van UWV?

Het werkt eenvoudig. Je logt met je DigiD-code in op Mijn UWV. Links in het keuzemenu vind je de berichtenfunctie Mijn Berichten. Je kiest een situatie, vult zelf een onderwerp in, stelt je vraag en verstuurt het bericht. Je bericht komt direct binnen bij UWV Klantencontact. Je vraag wordt binnen 24 uur beantwoord, behalve in het weekend. UWV kan via Mijn Berichten ook een vraag aan jou stellen of een mededeling sturen, bijvoorbeeld als er meer informatie van je nodig is om een aanvraag van een uitkering te beoordelen. Wil je het graag direct weten als er een nieuw bericht voor je is? Meld je dan aan voor de Berichtenbox.

Berichten UWV nalezen

Alle vragen die je via de telefoon kunt stellen kun je ook in een bericht stellen. Veilig, snel en gemakkelijk. Het grote voordeel van Mijn Berichten is dat alle berichten automatisch gearchiveerd worden. Je kunt zo alle verstuurde en binnengekomen berichten eenvoudig terugvinden en op je gemak nog eens nalezen.

Niet alleen maar digitaal

De berichtenfunctie is een aanvulling op bestaande communicatiekanalen van UWV. Naast de berichten die je via Mijn Berichten stuurt of ontvangt kan UWV ook nog via een brief of per telefoon contact met je opnemen. 

Sneller op de hoogte van berichten UWV

Steeds meer overheidsorganisaties gebruiken de Berichtenbox op MijnOverheid.nl. Deze Berichtenbox is je persoonlijke postbus waarin overheidsorganisaties berichten plaatsen. Ook UWV gebruikt de Berichtenbox om je te informeren over digitale post of documenten die voor je klaar staan. Met de Berichtenbox weet je het dus sneller als er post van UWV is. Wil je je aanmelden voor de Berichtenbox? Ga dan naar MijnOverheid.nl. Daar registreer je je met DigiD. Volg daarna de instructies.

Berichten bij een WW-uitkering

Heb je ook een WW-uitkering? Op Werkbladmagazine vind je een artikel waarin het verschil uitgelegd wordt tussen berichten in Mijn UWV en Mijn Werkmap.

Gepubliceerd op: 02-08-2017

Lees meer over

Online dienstverlening

Reacties

Door Carla Landaal-… op zaterdag 10 augustus 2019, 17:45

Donderdag contact gehad met medewerker UWV n.a.v. brief inz. Binnenkort beëindigen WW-uitkering . Hij zou mij een formulier toesturen om IOW aan te vragen , omdat deze niet online beschikbaar was . T.o.h. heb ik deze nog niet mogen ontvangen , zodat de tijd wel erg kort wordt om dit aan te vragen . De WW-uitkering loopt t/m 31 augustus 2019 .

Door UWV Webcare op vrijdag 16 augustus 2019, 14:14

Hallo Carla Landaal,

Begrijpelijk dat je het gevoel hebt dat de tijd dringt om jouw aanvraag IOW op tijd te regelen.

Zodra wij jou aanvraagformulieren toesturen, ontvang je deze binnen uiterlijk een week(5 werkdagen).

Heb je vorige week contact met ons gehad hierover, dan raad ik je aan om opnieuw contact met ons op te nemen. Dat kan je dan het beste telefonisch doen op werkdagen tussen 8 en 17 uur via 088 898 9294. Anders kan je de post nog even afwachten.

Met vriendelijke groet,
Wieger
UWV Webcareteam

Reactie toevoegen

Laat hieronder je reactie achter. Het betekent een verplicht veld

Reactie beperkt tot 1000 tekens, nog 1000 over

Deze website maakt gebruik van cookies. Gaat u hiermee akkoord?

Ja, ik ben akkoord