UWV PLATFORM VOOR EN DOOR MENSEN MET EEN ARBEIDSONGESCHIKTHEIDSUITKERING
chatfunctie doof of slechthorend
chatfunctie doven en slechtorenden
Hulp geven en krijgen Tips

Chatfunctie voor doven en slecht­horenden

Doven en slechthorenden kunnen op uwv.nl een vraag stellen via de dovenchat.

keer gelezen
518

Voor doven en slechthorenden biedt uwv.nl een aanvullende dienst: de dovenchat. 

Uwv.nl bood al een vragenformulier voor doven en slechthorenden. Wie dat gebruikt, krijgt binnen 2 werkdagen antwoord op zijn of haar vraag. Sinds kort is er ook de dovenchat, waarmee je rechtstreeks contact heb met een medewerker van UWV

Hoe werkt de dovenchat? 

Op uwv.nl vul je je naam en – indien nodig –  je burgerservicenummer in. Als je bent ingelogd, verschijnt er een tekstvenster waarin je je vraag typt. Zodra je begint met chatten, heb je rechtstreeks contact met een van de medewerkers van UWV. De medewerker probeert je vraag direct te beantwoorden. Lukt dat niet, dan ontvang je het antwoord later per e-mail.

Anninka van Burken van het Klantencontactcentrum van UWV licht toe: ‘De dovenchat is nog kleinschalig. We werken met een klein team van speciaal opgeleide mensen. Tijdens kantooruren zit er altijd iemand klaar om vragen te beantwoorden via de chat. En als we niet meteen via de chat kunnen helpen, dan komen we er later schriftelijk op terug. Op dit moment helpen we ongeveer 20 mensen per week.’

Meer weten over regelingen en voorzieningen die UWV heeft voor doven en slechthorenden? Hieronder vind je een aantal links.

Wanneer vergoedt UWV een doventolk?

Als jouw slechthorendheid je belemmert bij het werken of bij het volgen van onderwijs, kun je in bepaalde gevallen een voorziening aanvragen bij UWV, zoals een doventolk. 

Hulp bij bestanden downloaden.
Gepubliceerd op: 04-10-2013

Je kunt niet reageren op dit artikel

Deze website maakt gebruik van cookies. Gaat u hiermee akkoord?

Ja, ik ben akkoord