Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met UWV. Hieronder vind je enkele opties voor vragen, meer informatie of advies op een rij. 

Kijk voor alle mogelijkheden op de pagina Klantenservice UWV.

Heb je een inhoudelijke vraag? Kijk eerst op uwv.nl of je daar het antwoord kunt vinden. 

Telefonisch

Je kunt bellen met UWV Telefoon, 0900 – 92 94. Je betaalt een starttarief van 4,5 cent en daarna 4 cent per minuut, plus je gebruikelijke belkosten. Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Houd als je belt je 9-cijferige burgerservicenummer (BSN) bij de hand.

UWV Webcare

UWV Perspectief heeft een Wajong-forum waarop het webcareteam van UWV actief is. Heb je vragen over je Wajong-uitkering, dan kan het webcareteam daar antwoord op geven. Kijk ook op uwv.nl/vragenwajong voor meer informatie. Specifieke dossiergebonden vragen kunnen de medewerkers niet beantwoorden. Heb je vragen over bijvoorbeeld de hoogte van je betaling of de status van je aanvraag? Stel ze dan niet op het forum, maar neem contact op met UWV Telefoon, 0900 – 92 94 (starttarief van 4,5 cent en daarna 4 cent per minuut, plus je gebruikelijke belkosten).  

Mijn berichten

Je kunt veilig, snel en gemakkelijk een vraag stellen aan UWV via Mijn Berichten. Log in met je DigiD-code in op Mijn UWV. Links in het keuzemenu vind je de berichtenfunctie Mijn Berichten. Je kiest een situatie, vult zelf een onderwerp in, stelt je vraag en verstuurt het bericht. Je bericht komt direct binnen bij UWV Klantencontact. Lees meer over de mogelijkheden van Mijn Berichten.

Social media 

Je vindt UWV ook op FacebookTwitter of LinkedIn.

Doof of slechthorend

Speciaal voor doven en slechthorenden biedt UWV een chat aan. De chat is op werkdagen beschikbaar van 8.00 tot 17.00 uur. Of stel je vraag via het digitale vragenformulier voor doven en slechthorenden. Je krijgt binnen 2 werkdagen een antwoord. 

UWV Cliëntenraad

De cliënten­raad is een afvaardiging van alle klanten van UWV. Zij evalueren de dienst­verlening en doen verbeter­voorstellen. Meer weten over de cliënten­raad of zelf actief worden? Kijk op clientenraad-uwv.nl.

Contact redactie

Voor vragen over de inhoud van de website of het magazine UWV Perspectief:

Redactie

UWV Concerncommunicatie
Postbus 58285
1040 HG Amsterdam
e-mail: uwvperspectief@uwv.nl

Lees meer over

Reacties